
Klachtenregeling
Kinderen, ouders, personeel en alle anderen die op onze school of kinderopvanglocatie aanwezig zijn, moeten zich veilig kunnen voelen. Wij doen er veel aan om hiervoor te zorgen. Zo proberen wij een prettige sfeer te creëren, willen wij de organisatie soepel laten verlopen en streven wij er naar beslissingen weloverwogen te nemen.
Toch gaat er wel eens iets mis. Meestal gebeurt dat per ongeluk, maar voor de mensen die het aan gaat is het wel vervelend. Als dingen op onze scholen of kinderopvanglocaties misgaan, willen wij daar goede oplossingen voor zoeken. De klachtenregeling helpt ons daarbij.
Klachtenregeling onderwijs
Als u een klacht heeft over de dagelijkse gang van zaken in de school kunt u terecht bij de leerkracht van uw kind en indien nodig bij de schoolleiding. De meeste klachten zullen in onderling overleg op een juiste wijze worden afgehandeld. Als de klacht niet naar tevredenheid wordt afgehandeld, of de aard van de klacht daar aanleiding toe geeft, neem dan contact op met de klachtbehandelaars van Quadraten via klachtenonderwijs@quadraten.nl.
Soms vinden ouders en leerlingen het prettig als ze eerst vertrouwelijk kunnen praten met iemand van de school, zonder dat meteen een officiële klacht wordt ingediend. Eén van de medewerkers en/of ouders van onze school is daarom aangesteld als schoolcontactpersoon. De schoolcontactpersoon is niet bevoegd om te helpen bij het oplossen van uw klacht, maar kan wel uw klacht aanhoren en advies geven over de vervolgprocedure. De schoolcontactpersoon staat vermeld in de schoolgids van de school.
Lees de volledige klachtenprocedure in onze klachtenregeling:
De klachtbehandelaars zijn:
Voor personeel: Annemiek Dijkstra en Yvonne Veenma
Voor ouders/voogden/verzorgers: Vesna Matejic en Shefali Kremer
Klachtenregeling kinderopvang
Wanneer u als ouder ergens ontevreden over bent, dan vinden wij het prettig dat u dit zo snel mogelijk bespreekt met de persoon die erbij betrokken is of was. Dit kan bijvoorbeeld een pedagogisch medewerker of leidinggevende zijn als het gaat om een situatie op de groep. Of een administratief medewerker, eventueel van het hoofdkantoor, wanneer het over uw overeenkomst gaat. Komt u er samen niet uit of bent u niet tevreden met de oplossing? Dan kunt u een interne klacht bij ons indienen. Stichting Quadraten Kinderopvang kiest ervoor de afhandeling van interne klachten neer te leggen bij medewerkers die de taak van klachtbehandelaar vervullen. Voor ouders zijn twee klachtbehandelaars aangewezen en voor personeel ook twee. Door de afhandeling van klachten neer te leggen bij klachtbehandelaars hoopt Quadraten de klachtbehandeling laagdrempeliger te maken. Voor alle soorten klachten is dit belangrijk, maar dit geldt in het bijzonder voor klachten die zien op grensoverschrijdend gedrag. De klachtbehandelaars kunnen – indien de aard van de klacht daartoe aanleiding geeft – ervoor kiezen de klachtafhandeling niet zelf te doen, maar door te zetten naar het bevoegd gezag.
Lees de volledige klachtenprocedure in onze klachtenregeling: